Orgelspel en Maria liederen

Op zondagmiddag 12 mei (moederdag) wordt er in de Grote Kerk van Venray een interessant concert gegeven.

Danny Van Hoof (sopraan) zal daar een aantal bijzondere Marialiederen ten gehore brengen waarin we de moeder van Jezus op heel verschillende wijzen zullen mogen ervaren. Als iemand die kracht en troost kan geven. Als voorbeeld van overgave en vertrouwen en ook als moeder, vol liefde en zorg. Een repertoire dat mooi past, juist in deze meimaand – Mariamaand.

Zij wordt begeleid op het orgel door Erwin Van Bogaert die tevens een 4-tal solostukken zal uitvoeren waaronder het mooie, verstilde Prière à Notre Dame van Léon Boëllmann. Een bij uitstek geschikt muziekstuk voor het orgel in de Grote Kerk.

Het concert begint om 16.00u en is gratis toegankelijk. Een gave om de onkosten te dekken wordt echter zeer op prijs gesteld.