Seniorencirkel Venray

In navolging op de buurtcirkels, komt er in het najaar in Venray een seniorencirkel.
Bij een buurtcirkel leren mensen hun eigen mogelijkheden (ver)kennen en die vervolgens met voldoende zelfvertrouwen in te zetten. Iedere deelnemer zet zijn eigen talenten in voor anderen en vraagt om hulp wanneer zaken niet zelfstandig lukken.
De seniorencirkel werkt vanuit hetzelfde principe, echter voor een senioren groep inwoners.

Een seniorencirkel is een groep van 9 tot 12 mensen die bij elkaar in de buurt wonen. Door u bij de seniorencirkel aan te sluiten, leert u nieuwe buurtgenoten kennen. Samen kunt u leuke dingen doen. Fijn, zeker als u zich af en toe eenzaam voelt. Ook kunt u bij elkaar terecht als u hulp nodig heeft. U zet daarvoor eigen talenten en vaardigheden in. Want iedereen is wel ergens goed in. Zo helpt u elkaar. Een vrijwilliger ondersteunt de seniorencirkel en helpt bij de onderlinge samenwerking. Daarnaast is er een seniorencirkelcoach, een professional die de seniorencirkel vanaf de zijlijn volgt. Kom je er samen niet uit, dan kunt u bij de coach terecht.

Informatiebijeenkomst voor (potentiƫle) deelnemers
Zou u graag af en toe wat leuks gaan doen met andere mensen uit de buurt?
Kunt u soms wel een beetje hulp gebruiken?
En wilt u zelf ook iets voor een ander betekenen?
Kom op dinsdag 13 oktober 2020 van 12:30 tot 14:30 uur vrijblijvend naar de bijeenkomst in wijkcentrum Brukske voor meer informatie en om vragen te stellen.
U kunt zich aanmelden via l.willemssen@synthese.nl of bellen naar 06 40905020.

Informatiebijeenkomst voor partners of verwijzers
Komt u als professional of vrijwilliger geregeld in aanmerking met senioren voor wie dit mogelijk interessant zou zijn en bent u benieuwd naar wat het precies inhoudt?
Op dinsdag 29 september organiseren we een informatiebijeenkomst voor professionals en vrijwilligers van 12:30 tot 14:30 uur.
U kunt zich aanmelden via l.willemssen@synthese.nl of bellen naar 06 40905020.

Het project Buurtcirkel Venray wordt uitgevoerd door: Gemeente Venray, MEE, Synthese. Meer informatie over de buurtcirkel algemeen kunt u vinden op www.buurtcirkel.nl